čtvrtek 24. prosince 2015

Vánoční vánočka - moje verze

 

AHOJ, AHOJ,

 Vítám Vás u dnešního článku, který opět nebude kosmetický, ale bude o vaření, respektive o pečení mé vánočky.
 
Zajímalo by mě, jestli i Vy na svátky pečete vánočku a případně, jaký máte ozkoušený dobrý recept.
Já mám tento od mé maminky a moc mi vyhovuje.
Cukroví peču sporadicky, letos jsem nepekla, tradičně dostáváme od maminky a od tchýně a pak bychom toho měli moc a nestihli bychom to sníst a už mě nebaví to věčné zamrazování a vyndavání na Velikonoce.

 
Budeme potřebovat 500g polohrubé mouky, kterou si odvážíme.

 
Kostku másla - 120g čili necelou polovinu a máslo rozpustíme a také kostku droždí, tyto produkty jsou z Německa.

 
120g cukru krupice.

 
Tři vejce z toho je jedno na potření.

 
250ml mléka, já používám polotučné.

 
Rozinky a mandle, je samozřejmě na Vás, jestli mandle a rozinky máte rádi.



Aby těsto krásně vykynulo, budeme si muset vytvořit kvásek.
 
Droždí rozdrobíme do misky a přidáme lžičku cukru, protože živá kultura, která je obsažená v droždí se s cukrem má velice ráda proces urychlí.
 

 
Lžičkou třeme droždí s cukrem a snažíme se vytvořit kašičku.

 
Přilijeme jednu lžíci vlažného mléka, přisypeme špetičku mouky, zamícháme a dáme kvásek vzejít na teplé místo.

 
Takto je kvásek připraven přidat ke všem ingrediencím.

 
Vše řádně smícháme a hněteme těsto.

 
Těsto dáme kynout a několikrát prohněteme, abychom vyhnaly vzduch a těsto bylo vláčné a kypré.

 
Vykynulé těsto je připravené.

 
Přendáme na pomoučněný vál. Já mám tento vál po své babičce a mám ho velice ráda. Na pomoučnění používám hladkou mouku.

 
Těsto si rozdělím na osm stejných dílků.
Vánočku splétám ze dvou klasických copů a vrchní díl je ze dvou válečků.
A válíme.

 
Základ vánočky by měl být malinko širší.

 
Vánočka je hotová a nyní jen pomašlujeme rozkvrdlaným vejcem.

 
Pomašlovanou vánočku nechám ještě chviličku odpočinou cca 5-10 minut a poté s ní do trouby.

 
Peču cca 45minut na 150C.

 
Vánočka se sice maličko rozjela, barvička je dobrá nebojte se toho.
Je velice vláčná a chutná. Ideální ke snídani či k odpolednímu kafíčku.

 
No a při kynutí jsem dodělala gulášek s knedlíkem a toto byl náš nedělní obídek.
 
Budu ráda za Vaše tipy na ověřené recepty.
 
Mějte krásný Štědrý den.
 
Nádherné Vánoce.
 
papa E.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Tímto Ti moc děkuji za návštěvu a čtení tohoto blogu! ♥ Můj blog můžeš sledovat i na další sociálních sítích, jako je  FBInstagram , kde jsem také aktivní. V případě jakéhokoli dotazu mě neváhej kontaktovat na e-mailu: eriuchytilova@gmail.com . Ještě jednou Ti děkuji a přeji krásný a pohodový den!

Je mi ČTYŘICET

  AHOJ HOLKY, v prvé řadě přeji hezké VELIKONOČNÍ PONDĚLÍ.  na blogu jsem našla článek s názvem "je mi pětatřicet", tak jsem se ne...