pondělí 2. ledna 2017

A takový byl měsíc prosinec 2016


AHOJ, AHOJ,

 Moc Vás vítám u dnešního článku a tím je uplynulý měsíc, čili měsíc vánoční prosinec 2016.
Na začátku měsíce bylo ještě pěkné slunečné počasí a já vyrazila obhlédnout nějaké ty trhy.


V pátek druhého prosince jsem si dala letošní první svařené víno a to hned na dvou místech, nejprve U Anděla a poté na Václaváku.


Taky jsme zašly s mamčou k Myšákovi, kde mají tento krásný vánoční stromek.



Prvního prosince jsme byli na návštěvě u souseda, kde jsme si to velice užili.


A u jídla ještě chvíli zůstaneme, zašla jsem k nám do Košíř na moji milovanou smaženou zeleninu s rýží, toto jídlo si tam dávám pravidelně a vždy  mi moc chutná.


I naše oblíbená vinotéka reflektuje adventní čas, tak je v neděli otevřeno.

No a o druhou adventní neděli jsem zapálila druhou svíčku. :-))




No a aby ve vinotéce naší kamarádce nebylo smutno, tak jsme se tam vypravili na skleničku, ale musím říci, že v neděli bylo skutečně chladno, něco okolo mínus 7C.


Kolega o víkendu pekl s dětmi a přinesl vzorky. :-)


Za celý den jsem se nezastavila, tak jsem se zastavila po práci na teplé jídlo, které zahřálo, ale také pěkně zasytilo, nebojte nesnědla jsem to všechno.


O víkendu jsme byli u našich, krásně jsme se prošli, nakoupili a popovídali a také viděli úžasný západ slunce.


Nejlepší bramboračka na světě, samozřejmě od mojí maminky. :-)


Jídlo na objednávku, bramborová kaše a domácí karbanátky.


No a chlebíčky s domácí česnekovou pomazánkou z domácího česneku nesmí chybět, jen mimochodem česnek je z vlastní zahrádky.


Manžel mi již tradičně koupil vánoční hvězdu a také jmelíčko, je to taková naše tradice.


No a i já jsem nakupovala a pořídila jsem mu tuto supráckou teplou zimní bundičku, moc mu sluší a má z ní radost a to mám pak i já radost.


No a také v měsíci prosinci probíhala soutěž pro Vás. :-))






Třetí adventní neděli jsme jeli k nám k Andělu a nakupovali jsme nějaké drobnosti na Vánoce a dokoupili jsme pár posledních dárků, prošli se na trzích a dali si symbolicky svářo. :-))


Zrovna moc počasí nevyšlo, chvílemi pršelo a dost foukal větřík, ale lidí bylo na trzích hodně.


Svářu a smaženým bramborovým spirálkám jsem neodolala, já vím, není to vůbec zdravé.


A o třetí adventní neděli jsme zapálili třetí svíčku na věnci :-))


No a zašla jsem do vinotéky odnést mojí kadeřnici objednávku avonu a také nějaké sýry z Německa pro paní Boženku a dostala jsem hned hrníček svařáku :-))


Kolega přinesl do práce ochutnat trochu vánočního cukroví, co doma s dětmi pekli. :-))Za chvíli se po něm jen zaprášilo.


A v práci jsme si udělali výzdobku, máme tam i betlémek, ručně vyráběný.



Izinka si lebedila i v prosinci, toto je jeden večer, kdy jsme byly samy doma, páníček měl schůzi.


Před kostelem sv. Václava na pražském Andělu je pěkná světelná výzdoba.


A tolik typický anděl.


A i v Tescu mají vánoční výzdobu, ale příliš se jim nepovedla. :-(


Jedno úterý po práci jsme se zastavili na jídlo za našimi kamarády, kteří provozují velice malebnou restauraci přímo v srdci Smíchova. Restaurace se jmenuje Marol.


Dali jsme si polévky a super domácí bramboráčky. :-))


16. prosince jsme měli pracovní vánoční večírek, který jsem si moc užila. :-))


Také jsme hooodně papali.

Táta mi přivezl domácí cukroví o d mámy, tak jsme ho vzali na obídek. Všichni jsme si moc pochutnali.





No a poté nesměla chybět skvělá káva v naší oblíbené kavárně Českavárna Portheimka.



O víkendu na poslední adventní neděli jsme si zašli do naší oblíbené vinotéky.


Také jsme byli na společném pracovním obědě.


V restauraci v centru Prahy U Matěje Kotrby, kde vaří skutečně moc dobře.


Dali jsme si úžasnou rybičku s wasabi brambůrkami.


No a jelikož jsme ve čtvrtou adventní neděli nestihli zapálit čtvrtou svíci, tak jsme si to vynahradili v pondělí.



Jelikož u Národního divadla u Nové scény asi na Vánoce osadily nově tři svítící dlaždice, tak jsem Vám je musela vyfotit.


Moc pěkné. :-)


Můj muž šel 20. prosince nakupovat dárky, tak já jsem se mezi tím šla projít na vánoční trhy U Anděla a dala si klasicky i svářo, které k Adventu prostě patří.


Lidí všude plno.


A výzdoba moc pěkná.



Štědrý den i celé svátky jsme si moc užili, byli jsme doma a po rodinách, ostatně to jste již viděli.


Po svátcích už jsme toho válení měli dost, tak jsme vyrazili k Andělu.


Na malé pohoštění a na vínečko, tedy v mém podání.


Také na kávičku.


No a jednoznačně u mého muže vévodí pivéčko, toto je Radegast dobrá hořká dvanáctka.


No a na chuť jsem si dala Aperol.


Po svátcích jsem uvařila mému milovanému jeho oblíbená jatýrka s hranolkami.



A musím se Vám pochlubit, rozkvetla mi orchidej. Od maminky. .-))


Už jsem byla všeho tak přejedená, že jsem si objednala moje oblíbené vegetariánské sushi.


No a jelikož se blížil konec roku, tak jsme šli popřát do nového roku všem známým do vinotéky.


Kde jsme se tedy skutečně poměli.


V pátek dorazil i prosincový zelený boxík, který byl spíše takový Silvestrovský.


A jelikož jsme s manželem oslavili desáté výročí seznámení, tak jsem dostala malinkatou kytičku, která se ovšem nejvíce líbila naší kočičce Izince.



No a zašli jsme si na takovou slavnostnější snídani do naší oblíbené kavárny v barokní usedlosti Portheimka.


No a na Silvestra jsme si šli s kamarády popřát na Klamovku, kde s podávaly vepřové - zabijačkové hody.


Opravdu bylo plno.


No a Silvestra jsme strávili z části doma u menšího pohoštění, které jsem nachystala a poté jsme šli ke známým, kde jsme byli až do půlnoci.


Společnost nám dělala roční bišonek Bertík. :-))


No a takový byl poslední měsíc v roce čili prosinec 2016.

A jak jste trávili prosinec Vy??

Přeji Vám krásný a pohodový den.

papa Vaše E.






Žádné komentáře:

Okomentovat

Tímto Ti moc děkuji za návštěvu a čtení tohoto blogu! ♥ Můj blog můžeš sledovat i na další sociálních sítích, jako je  FBInstagram , kde jsem také aktivní. V případě jakéhokoli dotazu mě neváhej kontaktovat na e-mailu: eriuchytilova@gmail.com . Ještě jednou Ti děkuji a přeji krásný a pohodový den!

Je mi ČTYŘICET

  AHOJ HOLKY, v prvé řadě přeji hezké VELIKONOČNÍ PONDĚLÍ.  na blogu jsem našla článek s názvem "je mi pětatřicet", tak jsem se ne...