sobota 16. května 2015

Plavba na Slapy - zahájení sezony aneb, jak jsem trávila 1. máj :-))

 
 
 

AHOJ, AHOJ,

 

Vítám Vás u mého dnešního článku.
 
O čem bude?? O tom, jak jsem trávila prvomájový den.
 

 
Manžel dostal pozvánku na slavnostní zahájení 150. plavební sezóny PPS.



 
Jedná se tedy o plavbu z Prahy na Slapy, což je klasická a historická plavba, která trvala 9,5h.


Více o  historické plavbě se dozvíte  ZDE   a ZDE.
 
 

 
Slavnostní zahájení plavební sezony pro rok 2015 bylo pod ministrem financí panem Babišem, paní primátorkou HMP paní Krnáčovou a starostou Prahy 1 panem Lomeckým. Za MČ Praha 5 se měl zúčastnit pan starosta, ale bohužel nedorazil, tak tam byl, alespoň zástupce z radnice 1. zástupce starosty.



150x se zazvonilo na historický zvon a mohlo se vyplout.
 

 
Z této fotky je pouze vidět hlava pana ministra financí, kterému jsem byla představena a potřásla jsem si s ním pravicí.

 
 
Paní primátorku ani pana starostu se mi nepodařilo zachytit. 


 
Celkem v tento sváteční den vyplouvaly tři lodě, dvě na Slapy a jedna do Troje, my pluli  na největším parníku a to na Vyšehradu.

 
Já měla své čestné místo u okénka a interiér se vůbec nezměnil. Jen chci podotknout, že jsem před 6ti lety tuto cestu na Slapy již absolvovala.



Zahájení od pánů z PPS.



Rychlý pohled na Vyšehrad.


 
A máme tady první komoru.

 
Gro lodě, stroje, které jsou původní a tomuto parníku je letos 77 let.

 
Kolo.

 
 






Druhá komora a to Vranská.
 






 
 
 
                              Třetí komora a ta největší a to Štěchovická, kde se čeká cca 45minut.






 
Pasažéři byli spokojeni.













 
Krásná to příroda.








Okénko na toaletách je také stylové.
 

 
Jako i obložení.

 
Jídla bylo opravdu dostatek, jedlo se, pilo a grilovalo.


 
 
 
 




 
Zažili jsme i mši na počest sv. Jana Nepomuckého, který je patronem vodáků. 




Toto byla moje první mše pod širým nebem. 

 
Slapská přehrada.


 
 
Program byl velice zajímavý, vystoupilo mnoho fundovaných lidí okolo vody a nejen ní.
 
 
 
Mikrofon drží cestovatel pan Jiří Kolbaba.



Který hovořil velmi poutavě. Měli jsme stůl vedle jejich, celou dobu na mě působil tak mile a sympaticky, aniž by mě napadlo, že je to pan cestovatel. :-))




 

 
Nechyběla ani speciální pečiatka, jak by řekli Slováci a také se mi pan Kolbaba podepsal, pro moji maminku.

 
 
Živá hudba nechyběla.


 
Byl to opravdu krásný a vydařený den a jestli se ptáte, tak jsem se stihla i pod rozkvetlým stromem políbit s mým manželem.




 
Závěrečné rozloučení a hurá na zahájení MS v ledním hokeji. :-))

 
Den jsme měli skutečně nabitý.
 

 
Naše maličkost na lodi...a při odchodu.

 
 
A jak jste trávili Vy prvomájový den??
 
 
Přeji krásný den.
 
papa E.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Tímto Ti moc děkuji za návštěvu a čtení tohoto blogu! ♥ Můj blog můžeš sledovat i na další sociálních sítích, jako je  FBInstagram , kde jsem také aktivní. V případě jakéhokoli dotazu mě neváhej kontaktovat na e-mailu: eriuchytilova@gmail.com . Ještě jednou Ti děkuji a přeji krásný a pohodový den!

#Recenze - Ziaja toner 👍 // Isana odličovač 👍👎

AHOJ HOLKY,  krásný PÁTEK přeji, a vítám Tě u dnešní rovnou dvojité recenze. Oba produkty jsou z Rossmanna, pořízeno na Rohlíku.  Začnu t...