neděle 16. července 2023

#Beskydy - Dovolená 2023 I. část

 

AHO, AHOJ,
přeji krásný dnešní den a moc Tě vítám u dnešního článku, který bude o mé letní dovolené, kterou jsem si naplánovala hned na poslední týden v červnu. 


Vyrazila jsem díky práci, programu FKPS a kolegyni do Beskyd, kde jsem nikdy nebyla, a Pustevny, zvláště pak socha Radegasta mě vždy velmi lákala. 
Bydleli jsme v malebném, menším - rodinném hotýlku v obci Liptál - zvaný Sirákov, který je v lesích, nikde nikdo, příroda, klid a pohoda.
Ubytování bylo takové skromnější, pokojíček skutečně maličkatý, ale vybavení vše ve dřevě, což bylo příjemné. 
Velmi dobře situovaný hotel, v kopci, u pole, které ovšem posekali a mě ta sláma - seno vyvolává alergickou reakci. 🤣
Krásný západ slunce, až to v člověku vyvolávalo romantickou náladu. 


#dovolena #beskydy #2023

#trip #mimoprahu #sunset 

Slunečné počasí jsme však měli pouze v den příjezdu, jinak teploty klesly prakticky o 10C, ale zima nebyla. 
Domácí kuchyně, velké porce, které zasytí i toho největšího hladovce.  
Polévka z hlívy ústřičné, plněná vepřová kapsa s tvarůžkem a buchtičky se šódo.
Druhý den ráno jsme vyrazili pěšky do Vizovic. Ze začátku byla cesta velmi kamenitá a z kopce, což jsem poznala hned druhý den. Lehce jsem cítila zadní stranu stehen a zadek. 🙈


Ale viděli jsme tyto bílé kravičky, kochali se přírodou. 
Cesta poté přešla do roviny a ušli jsme 8km. 
Město Vizovice je menší, ale malebné. 
Na nám. Mariánský sloup, radnice, kostel, zámek a čokoládová kavárna, kde jsem M. koupila tento "sranda" dárek. 
Čokoládové nářadí. Na zpět jsme ale jeli busem, což byly asi 4 zastávky. Celkem jsme ušli přes 18 500 kroků. 
Večer nás ještě čekala večeře, domácí uzené do nás po dlouhé dni padlo hned. 



Ještě jsem si dala sprchu, masku, umyla vlasy a chvíli seděla u NTB a relaxovala. 



První výlet, první den jsme nachodili téměř 16km a v kombinaci s horským vzduchem, byla únava znát.  
Proto jsem se ráno vydala na i na snídani, což v mém podání je spíš výjimka. 
Snídaně byly super, střídala jsem sladké a slané varianty. Nejvíce mi však chutnal chleba, který vždy na fotce chybí, jelikož jsem ho pokaždé stačila sníst. Ale nabrala jsem si znovu. 👍

Také jsme se podívali do Zlína, nalákala mě docela Hani, která zde byla loni. Mrakodrap č. 21, jeho terasa je fajn. 
Univerzitní kampus, tzv Baťovská obytná kolonie je velmi krásná a areál brownfield, kde jsou jednotlivé industriální stavby je také povedený.
 Ovšem to je z mého pohledu asi vše. Dost možná jsem od města čekala více, takže jsem odjížděla s pocitem a ujišťovala se, že jsem viděla dost. 
Mohu si Zlín odškrtnout, ale příliš dojmů ve mě město nezanechalo.
Ale je to čistě můj subjektivní pocit. Ne každé město má historické centrum s náměstím, kostely, kašnami, hradem apod. 
Kroměříž, překrásné město, plné UNESCO památek, které mě naopak naprosto nadchlo. Ohromil mě Dom sv. Jana Křtitele. Arcibiskupský palác, jeho zahrady, náměstí a i skvělá kavárnička. 
Kašna, Mariánský sloup na Velkém náměstí. 
Kostel sv. Jana Křtitele, který si sama pro sebe nazývám DOM, mě naprosto nadchl. 
Barokní kostel z 18. století s hojně zdobeným interiérem a kupolí s freskami.
Interiér kostela je prostě úžasný. Toto místo na mě dýchlo a zanechalo ve mě velkou stopu. 
Piaristi je řád, který kostel nechal postavit. Výška kopule dosahuje 35m. 
Kostel sv. Mořice je součástí Arcibiskupského zámku. 

Květná a Podzámecká zahrada, nebo spíš park francouzského typu. 
Zahrady jsou opravdu rozlehlé, jezdí zde dokonce i vozítko. 
V parku je spousty laviček, kašen, také jsme objevili obrovský strom Ginkgo Biloba. 
Pávi se procházejí po trávnících, jsou spíš slyšet, než vidět, mě se podařilo zachytit jednoho mezi stromy. 
U Mlýnské brány je zoo koutek. 
Zámecká věž. Samotný Arcibiskupský zámek je v tuto chvíli v rekonstrukci, ale návštěvnické okruhy jsou v provozu. 
Na žádný jsme však nešli, mě by asi nejvíce zajímala jejich OBRAZÁRNA A ZÁMECKÁ KNIHOVNA, kde je uložen Kroměřížský sakramentář. 
Velké náměstí a Kavárna Atmosféra - ZÁMECKÁ ATMOSFÉRA
Kavárna je taky špička, skvělé Espressotonic, krásné prostředí, velice milá obsluha. 
Bey bey Kroměříž, nádherné město, kde jsem měla možnost strávit krásný půlden. ♥ Když byste měli možnost, určitě doporučuji navštívit. 
S Kroměříží jsme se rozloučili a vydali se směr Praha. Sice o den dříve, protože situace si to žádala, ale i tak to byla moc pěkná dovolená. Aktivní, hodně jsme toho viděli, méně chodili - tím myslím turistiku v přírodě, ale třeba příště. 

Moc děkuji za Tvou pozornost, které si vážím. A jaké je Tvé léto? Bude, či už byla dovolená?

A jak zvládáš tyto tropické dny? Já z toho 2x nadšená nejsem. 



Moc děkuji, že jsi se článkem dostala až k samotnému závěru a nyní už přeji jen krásný den. 


Měj pohodičku. papa ♥



10 komentářů:

  1. Ahoj Eri,
    já jsem ti vůbec nezvládla napsat ohledně tvé dovolené, tak aspoň nyní mohu připojit komentář. Začnu od konce, tedy od tvé otázky. Zítra odlétám na Krétu a už se moc těším. Minulý týden jsem byla v Blatné, to bylo taky super. Další dovolené ještě nemám pevně stanovené, ale nějaké plány tu jsou. Beskydy vypadají dobře, já tam byla poprvé loni v listopadu a viděla jsem jen kousíček, protože jsem byla na svatbě. Zlín je prostě technické město, ale já mám pro tento typ památek taky slabost. Do Kroměříže jsem měla jet asi před třemi lety, ale měla jsem strašný zánět vnějšího zvukovodu, že jsem doma akorát brečela bolestí. Na zájezd jel místo mě táta a byl moc spokojený.
    Těším se na pokračování,
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Eriko, já jsem z veder sotva živá - v kanceláři mám kolem 28°, v centru Prahy je výheň jako v pekle a u nás na sídlišti to není o moc lepší. Když jsem v šest přišla z práce měla jsem v bytě přes 27°a venkovní teploměr ukazoval 33°. Teď (v osm večer to spadlo venku pod třicítku, ale v bytě je furt stejně a ani otevřená okna v celém bytě nepomáhají). Potřebovala bych žehlit, ale z představy, že zapnu žehličku, se mi dělá mdlo ;-).
    My už máme vlastně tři týdny dovolené za sebou - v květnu týden ve Cvikově, v červnu týden na chatě u Stříbra a teď v červenci týden na chalupě. Na konci července nás čeká svatba (nikoliv naše, ale žení se syn), takže na to nějaký den dovolené taky padne. A ještě bychom určitě aspoň na týden rádi někam vyrazili. Ale to asi až v září, až nebude tolik lidí.
    Jinak Beskydy jsou hezké, byli jsme tam asi před třemi lety a ráda bych se ještě vrátila. Váš penzion vypadá dobře, jen v restauraci bych asi měla trochu problém (já si na českou klasiku a řízky tolik nepotrpím).
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Stáni, naprosto s tebou souhlasím, ty vedra se NEDAJÍ. Máte dobře rozloženou dovolenou, vyhnete se "jistě strategicky" návalu turistů. ☺ Krásný den přeji.

      Vymazat
  3. Ahoj Eri,
    dovolená vypadá moc hezky, já v Kroměříži ani Zlíně nikdy nebyla, za to jsem byla v již zmiňovaných Pustevnách včetně sochy Radegasta nebo stezky Valašky, ale to už je pár let dozadu. Minulý týden jsem měla pracovní dovolenou na stavbě, takže jsem ještě víc zrychtovaná než kdybych byla běžně v práci. Příští týden jedu s tetou, sestřenicí a tety kamarádkou na Hudbu na vinících. V srpnu pak jedeme s partou na Magmafest a možná někam do kempu, což bychom rádi následně spojili s návštěvou Radegastu - pivovaru. Za mě bude hlavní dovolenou asi prodloužený víkend v Římě, který máme na konci srpna a je to moje první dospělácká dovolená za hranice. Moc se těším, přítel o trochu méně on je spíš na přírodu a moře než na města, ale já to mám vše tak nějak obráceně. Jsem více pohodlný, žádný nebo malý pavouci a spousta kultury typ :-D Šetřím na to už od prosince, tak snad vše vyjde jak má. Nikdy jsem neletěla, tak doufám, že si i nějak poradíme na letišti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, Řím je překrásné město, jen bych vámi volila třeba říjen, v srpnu tam panují teploty okolo až 45C, hrůza a jejich MHD. Ale jela bych hnedle znovu. ♥ Krásný den kočko.

      Vymazat
  4. Nice post and photos. Thanks for sharing.
    I invite you to visit my last post. Have a good week!

    OdpovědětVymazat
  5. Tak Zlín je znám hlavně díky funkcionalistické architektuře 😉 ale mají tam i historickou radnici, zámek a druhý vedle v Malenovicích.
    Super je muzeum nebo vila TB. V Infu mají různé letáčky na trasy.
    Ale chápu, že je člověk zklamaný, když čeká baroko 😉
    Já to tak mám s Koněpruskými jeskyněmi. Všichni to moc chválí a za mě nic moc, jednou stačilo. Jsem prostě odchovaná krápníkovými jeskyněmi a tady výzdoba skoro nula.
    Krásné léto ☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, byla jsem nějak zklamaná, proto dál nepátrala, co Zlín dalšího nabízí. Kroměříž a Luhačovice mi to ovšem vynahradily. Krásnou neděli. ☺

      Vymazat

Tímto Ti moc děkuji za návštěvu a čtení tohoto blogu! ♥ Můj blog můžeš sledovat i na další sociálních sítích, jako je  FBInstagram , kde jsem také aktivní. V případě jakéhokoli dotazu mě neváhej kontaktovat na e-mailu: eriuchytilova@gmail.com . Ještě jednou Ti děkuji a přeji krásný a pohodový den!

#Recenze- Pondělí Patchology

AHOJ HOLKY, moc vás vítám u dnešní recenze. Dnes představím své nejoblíbenější polštářky pod oči, co znám. Myslím tím tedy hlavně ZNAČKU PAT...