neděle 2. února 2020

A TAKOVÝ BYL MŮJ MĚSÍC LEDEN = JANUARY 2020


AHOJ,AHOJ,

krásný nedělní den (kdy má dnes 2.2. na Slovensku svátek Erika 😇) Vám přeji a vítám Vás u tohoto příspěvku, který bude o mém prvním měsíci tohoto roku 2020. 
Do nového roku 2020 a do měsíce ledna jsem vstupovala s přáním, abychom na sebe byli vzájemně hodní, přátelští a pokorní. ☺♥



První den v roce, čili Nový rok jsem strávila doma, dá se říct že i v poklidu a odpočinku. 
Novoroční pokrm obsahující čočku jsem trochu obměnila a uvařila červenou čočku s rýží Basmati, šalotkou, červenou řepou, kořením ( dle mého názoru je tento pokrm inspirován indickou kuchyní) s párkem pro mého muže. Tradice byla dodržena a my jsme si opravdu moc pochutnali. 👍🍽😇



Izinka ten odpočinek a relax, bere skutečně zodpovědně. 👍🐱❤



Remoska byla hodně často v provozu, ráda ji používám, je to skvělý pomocník. Hodí se na pečení čehokoliv, tady jsme pekli kuřecí stehna na cibuli. 


Rýma a nachlazení se mě nějak drželo, takže jsem musela sáhnout po tomto léku Paralen Grip, který mi ulevil. 


V domácím kuchtění jsem pokračovala a zkusila si k obědu připravit chléb s vejci a avokádem. Což o to, avokádo já mám velice ráda, chleba jím taky zcela běžně, ale vejce, ty já příliš nemusím. 


Nijak zvlášť jsem to nepřeháněla, udělala jsem si dvě vejce, jako míchaná - alá pokus o omeletu na olivovém oleji, osolila, opepřila, avokádo zakápla citronem a dala si k tomu čerstvou Šumavu....a výsledek byl fajn. Min. mám foto na IG.☺♥


O knižní okénko se s vámi moc ráda podělím a mám tady hned tři zajímavé knihy. 📖👍


Sebastian Fitzek - Terapie 👍📖

Má první zkušenost s tímto Německým autorem a hned skvělá zkušenost. Kniha mě rychle vtáhla do děje. Líbí se mi poutavý a čtivý způsob psaní. Prostředí Berlína mě osobně bylo sympaticky známé.  Dobře napsaný příběh, zajímavá zápletka, oslovila mě lehkost psaní, proto MĚ TATO KNIHA VELICE OSLOVILA A LÍBILA SE MI. 

Josy, dvanáctiletá dcera renomovaného psychiatra Viktora Larenze, za nejasných okolností zmizí z ambulance vyšetřujícího lékaře, zatímco Viktor na ni čeká v čekárně. Lékař i sestra shodně tvrdí, že tam nikdy nevstoupila a že na ten den nebyla ani objednaná. Od té doby nikdo netuší, kde se dívka zdržuje a co se s ní stalo. Může dívka jen tak beze stopy zmizet ze světa? O čtyři roky později se truchlící Viktor stáhne do ústraní svého víkendového domu na ostrově Parkum. Tam ho vyhledá záhadná mladá žena, která se představí jako spisovatelka, a stěžuje si, že ji sužují přeludy. V nich se stále objevuje malá dívka, která zmizela beze stopy stejně jako Josy. Neznámá se odvolává na doporučení Viktorova kolegy a požádá ho, aby ji léčil. Viktor zpočátku váhá, protože pod vlivem traumatizující události už zcela zanechal své lékařské praxe, ale nakonec začne s terapeutickými sezeními, která se mění ve stále dramatičtější výslech…



Afterdark - Hakuri Murakami 📖

Knihu jsem si půjčila jednak na doporučení kladné recenze, ale také pro mě lákavého prostředí Tokia. Neměla jsem vlastně žádná očekávání ani představy, což se ukázalo jako dobře a příběh - kniha se mi líbila a dobře se četla. Sama za sebe hodnotím kladně, zajímavé čtení, které mě oslovilo. 


Příběh ze současného Tokia se odehrává během jediné noci. Kapitoly připomínají filmový scvénář a u každé z nich je uveden údaj, kdy se odehrává. Dějová linie je pro autora typická, střídají se tu dva paralelní, navzájem související příběhy. Nezvyklí jsou tentokrát hrdinové - dvě sestry a nezúčastněný vypravěč prví osoby množného čísla. Devatenáctiletá Mary mu díky své znalosti čínštiny pomoci šéfce hodinového hotelu vyřešit případ brutálně zabité čínské prostitutky. Mari podniká exkurzi do tokijského podsvětí. Její sestra Eri většinu času leží jako zakletá a spí. Vlivem tajemných sil, v jakémsi pomateném snu, se ocitá v ohraničeném prostoru na obrazovce televize ve svém pokoji. Nakonec se ale vrací zpátky do reality a noční nebezpečenství, týkající se obou sester, jsou zažehnána. V tomto dramatickém příběhu s postupy sci-fi a humoru autor pracuje s mýtem a prvky fantaskna. Předností románu je styl sekvence, pasáže s dynamikou kamery.


Wendy Holdenová - I krása může zabíjet 


Do této knihy jsem se rychle začetla, postupně se rozvíjející děj a samotná zápletka, která se příjemně stala plná překvapení se mi líbila, ale. To ale si nechám na konec. 

Hodně mě oslovilo prostředí sklárny a i doba, ve které se příběh odehrává, mi zase ledacos prozradil a nabídl. 

Konec je na mě až příliš přeslazený a neuvěřitelně růžový, ale to je pouze můj pohled, jelikož já na happyendy jednoduše nevěřím a nemám je ráda, což je trochu zvláštní - vím, ale je to tak. 

Přes to tuto knihu hodnotím kladně, protože styl psaní a tématika byla pro mě prima líbila se mi. 



V 90. letech 20. století potká Angličan Ben v londýnské galerii mladou českou sklářku Kateřinu. Její zvláštní krása ho okouzlí a stanou se z nich milenci, dívka mu toho však o sobě prozradí jen velmi málo. Nezačne být o mnoho sdílnější ani poté, co otěhotní a Ben se vzdá práce v nakladatelství a odstěhuje se s ní do domku v Norfolku. Ben se zde snaží dokončit svůj první román, ale příliš se mu to nedaří. Kateřina pokračuje ve studiích a v místní sklárně se věnuje svému umění. Těhotenství a s ním spojené zdravotní problémy ji však velmi vyčerpávají. Benovi se navíc moc nelíbí, že navázala blízké přátelství s jednou jeho podivínskou krajankou. Po narození syna začínají postupně vyplouvat na povrch některá tajemství z Kateřininy minulosti. Druhá dějová linie nás zavede do Československa pár let před Sametovou revolucí. Bývalý příslušník Státní bezpečnosti Lukáš přichází do malé sklárny, kde se mladičká Kateřina učí pod otcovým vedením řemeslu. Okamžitě se do ní zamiluje a po smrti jejího otce se jeho posedlost ještě vystupňuje. S rostoucí žárlivostí sleduje, jak se Kateřina spolu s dalšími mladými lidmi zapojuje do protistátní činnosti. Oba světy se osudově protnou, když se Lukáš vydá za Kateřinou do Norfolku. Má pro ni zprávu, kterou jí chce sdělit dřív, než bude pozdě




Anonymní dívka - G. Hendricks a S. Pekkanen 

Tuto knihu mi půjčila má kamarádka Kristýnka, za což jí velice děkuji a trefila se mi jednak do vkusu - stylu četby a zároveň mě nalákala na další publikaci této dvojice. 

Kniha se mi celkově velice líbila, byla čtivá, že jsem ji měla za dva dny přečtenou a zaujala mě děj, zápletka a i styl psaní. 

Za sebe mohu doporučit.



Zapálená svíčka za dědu Jindřicha....♥. 


Kavárenský povaleč, #coffeetime #timewithfriends 👍☕😉 v příjemném prostředí, v milé společnosti .... Vinotéka U Lachtana - Praha 5 - Zborovská ulice. 


#TIPNINE2019 aneb mých top 9 postu na IG. 


Manželovo podání Chilli con carne 🍽😎🍗.


Víkendové pozvání na kávu do Kofárny na Újezdě. ☕


Téměř na den přesně, po roce na místě činu v restauraci Bejzment u nás na Smíchově s kamarádem Peťou. Nealko pivo a trhané hovězí v bulce s domácími hranolky. 🍽👍🍟


A další pracovní foto...., tentokrát z druhého týdne. ☺


Na Tři krále, čili 6. ledna tomu bylo přesně 18. měsíců, co jsem "SEKLA S PITÍM ALKOHOLU" a chodím do "áček", jak my říkáme. ☺♥ Díky tomu se mi celkově změnil život, jsem svobodnější, nalezla jsem sama sebe, začala jsem si věřit, vážit si sama sebe a mít se ráda. Za to neskutečně děkuji ..... ♥♥♥


Pokud by Vás tato moje zkušenost zajímala, tak se na mě neváhejte obrátit. ☺


Jak vidíte, tak bez rudé rtěnky, nebo výrazně nalíčených rtů téměř nevycházím z bytu....💄👍🙄.


Jak vidno, tak Remosku využíváme opravdu často. Kuře se upeklo velice rychle a bylo moc dobré, nevysušené a krásně šťavnaté. 👍🍽🍗


Jedna páteční selfie, aneb když je v polovině ledna jarní počasí....☺, tak jsem se sladila barvou trika. 


Grilované krevety, které připravil kamarád na své narozeninové párty. 👍🍸🥠


Jak tak na to tady koukám, tak jen vařím, jím nebo nakupuji.....😳🙄👍🍽🍗. 


Co Vám tato fotografie připomíná?? Někdo umístil zřejmě vánoční věnec na šeřík u nás ve vnitrobloku a je to taková "povánoční" externí výzdoba. ☺


Toto jídlo vzniklo velmi spontálně. Obecně jídlo Quesadilla je mé oblíbené, ale často ho doma nepřipravuji a ani si ho nedávám ani v restauraci, což asi budu muset napravit. 


V Lidlu jsem pořídila tortilové placky, které jsem naplnila zeleninou dle libosti a co dům dal, orestovaným krůtím masem a sýrem Gorgonzola a celé jsem to opekla znovu na stejné pánvi. Právě výraznější chuť sýru dala celému jídlu skvělou chuť a moc dobré to bylo. 👍🍽🧀🥗🍳
Směs si vlastně můžete upravit dle libosti a dle toho, co vám chutná a co máte zrovna doma. Receptů je celá řada, ten nejčastější je se sýrem Cheddar, masovou směsí a avokádem. ☺♥


Za korunky k Vánocům jsem si udělala taková povánoční nákup na Notinu, a toto vše jsem si pořídila. 👍🎄🎁


Toto je taková koláž všeho mého oblíbeného, jestli se to vůbec tak dá popsat. Izinka, Pho, točené nealko pivo a černá káva. To vše v jeden den, v jedno pondělí, které začalo velice nemile.  



Probudila jsem se s nedobrou náladou, bolela mě extrémně hlava, břicho, dále následoval doslova šok sledu okolností u mé psychiatričky, nemilé překvapení doma , ale poté následovaly samé dobré zprávy. K tomu příjemné posezení s mým kamarádem a pro mě tolik důležitý meeting AA s dobrými dušemi. ☺♥☺♥. 


DMko přišlo s opravdu zájímavými novinkami. Asi nejvíce mě zaujal tuhý šampon na vlasy a tělový krém s vůní avokáda. 


Jedna ranní - pracovní. ☺


Dvořákovo nábřeží a oblíbená budova MPO, vyfoceno z tramvaje, když jsem jela na setkání s kamarádem. ☺♥


20. ledna měl můj muž narozeniny....

Dostal "Zelenou" - to je takové spíš sranda pití pro něj, které on rád a má na něj vzpomínky. Voucher v  vinotéky  U LACHTANA a pak kuchařku Cesta k opravdovému jídlu, která mě velice zaujala a jelikož se můj muž docela vaření začal věnovat, tak mi to přišel prima dárek...(tak trochu pro oba, ale pst). ☺☺☺


Mé vaření v remosce. 🍗🍽 Koupená krůtí roláda, nebyla špatná, ale určitě lepší je si ji připravit doma sami. 


Jedna víkendová, ale napůl pracovní....kafíčková..... ☕.


Remosku využívám opravdu naplno, toto jsou lasagne s mletým hovězím masem, zeleninou a sýrem gouda. Rychlé, snadné a velice syté jídlo. 

Žehlení nepatří rozhodně mezi mé oblíbené činnosti, ale je zkrátka potřeba některé kousky oblečení vyžehlit, pokud nechci mít např. košile zmačkané. 


S kamarádem jsme vyrazili do kina Bio Oko, kde já jsem byla poprvé a vybrala-vybrali jsme si film Tenkrát podruhé. Samotný film byl podle mého názoru lehčího žánru, avšak podložen životními zkušenostmi a příjemně proložen vtipem. Každopádně to byl moc pěkný večer. ☺♥


Poprvé za tuto zimu jsem vytáhla tento zelený, velký, huňatý a extra teplý svetřík. ☺


S kamarádkou jsme "musely" využít poslední příležitosti a navštívit Zetko v Kotvě, které zavíralo koncem ledna. 


Následoval týden plný vyřizování, drobných komplikací, který jsem proložila báječným a pro mě velice obohacujícím posezením s mou milou kamarádkou Kris ♥ v kavárně Cacao. 

👍😉🥑🍗🌶☕🍽🥗

Milé páteční neformální páteční setkání s Péťou.  ☺♥


 Koncem předposledního týdne jsem se mohla účastnit, za což velice děkuji skvělé degustace "PAŠTIK"- MELEMEMASO, které jsou vyráběny dvěma odborníky a dosahují skvělých kvalit. 👍👏😇👌🍽.


Na degustaci jsem byla pozvaná a moc jsem si ji užila, vinné párování jsem pochopitelně nevyužila a celkově to byl velice vydařený večer. ☺♥☺


Po hrozně dlouhé době jsem vytáhla tento náhrdelník ve zlaté barvě, který je poměrně masivnější. Co říkáte? 



V roce 2014, kdy jsem tento blogg začala psát, tak výrazné a barevné náhrdelníky byly naprostou nezbytností. ☺♥


Dovolte mi představit kamarádovu kočičku BASTET, kterou jsem jezdila krmit, když byl nemocný. 👍😉🐱


Taková dámská víkendová sešlost......☺♥, byl to moc prima večer. A Izinka v posteli. 🐱😇👍

Usmálo se na mě štěstí, jak se tak říká a vyhrála jsem od Světa mezi řádky tuto knihu, kterou jsem darovala mé kamarádce Kris. 


Po hrozně dlouhé době, troufám si říct, že po roce jsem si na pracovní schůzku vzala své brýle. 


Cestou - necestou....Praha při večerním stmívání. ♥


#catsitting, aneb když je páníček nemocný a o kočičku se musí někdo postarat....🤔😇🐱❤. 


Černá košile Calvin Klein, kterou jsem si vzala poprvé až nyní v na konci ledna a to ji mám doma od léta...., sedí pěkně, je z příjemného a nemačkavého materiálu, ale světlejší barvičky mi sedí více. 


Docela se mi dařilo plnit "plán" dle krokoměru, jen ty víkendy jsou poslabší, ale jak kdy. ☺


Leden končil pátkem a když jsem jela z Letné, tak jsem na Hradčanské zachytila tento západ slunce. 
Večer jsem strávila na meetingu AA, "mezi svými" kamarády a milými kolegy. 


Můj měsíc leden byl krásný, občas přinesl náročnější situace, ale díky tomu jsem se zase o kousek posunula na své cestě. 
S velkou pokorou a upřímností  za tento lednový čas děkuji. 

Doufám, že pro Vás byl první letošní měsíc příjemný a že se stejně, jako já těšíte na měsíc únor, který je letos o den delší, jelikož máme přestupný kalendářní rok. 

☺♥☺♥☺♥☺♥

Moc Vám děkuji za Vaši přízeň a pozornost tomuto příspěvku. 

Krásný a pohodový den mějte. 

papa Vaše E. A. 








8 komentářů:

  1. Ahoj Erika,
    tak prajem všetko najlepšie k dnešnému sviatku!!!
    Rekapitulácia mesiaca január sa mi páči a bola celkom pestrá a zaujímavá... náhrdelník Ti veľmi pristane, aj zelená farba. Nesedia mi trošku tie upravované fotografie jedla, ale to je len môj problém, každému sa páči niečo iné...
    Pekný večer v tak krásny dátum :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Aďko, moc Ti děkuji za milé přání. ☺
      Děkuji za komplimenty.., ad. filtry jídla, naprosto to chápu a děkuji za zpětnou vazbu, je pro mě důležitá. Vlastně všechny fotky dám v instastories, kde jsou bez filtrů. Přeji krásný a pohodový den. ♥

      Vymazat
  2. Moc ráda vidím, že nejsem jediná, kdo téměř nevychází bez červené rtěnky, připadám si bez ní skoro jako nahá... Můj leden byl takový klidný, pomalý, nic moc jsem ani nedělala, ale i tak jsem se měla dobře a vlastně jsem za to klidnější období ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj a moc děkuji. Ráda slyším, respektive čtu, že Ty nosíš krásné výrazné rty. Kosmetika je prostě radost ☺♥. Výrazné rtěnky jsem se naučila nosit poslední roky, ale stojí to ovšem za to.

      Vymazat
  3. Knížku Cesta k opravdovému jídlu dostanu k narozeninám :-)
    Máš opět pěkně rozmanitý článek, což mě baví.
    Měj se krásně, Eriko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuji moc. Na to, že mám pocit, jak se nedaří a nic se neděje, tak je to celkem fajn a na program a společnost si rozhodně stěžovat nemohu. Měj krásný den ☺♥

      Vymazat
  4. Taky mívám na krokoměru slabší víkendy - pokud tedy nevyrazíme na výlet.
    Tortily jsem dřív dělala doma dcoela často, ale co se odstěhoval syn, tak jsme je měli jednou na chalupě (když za námi přijel) - on manžel tohle jídlo nemá nijak moc v oblibě a teď ho sama nepřehlasuju :D. Ale zase docela často vaří on, takže si nemám nač stěžovat.
    Hezký únor

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj milá Stáňo, já se prostě sama nevypravím na žádnou větší procházku, mám milion důvodů, proč ne, přitom mám okolo sebe tolik míst, které mám jednak ráda a jsou moc příjemné i v tomto zimním období.
      Přeji krásný, leč deštivý dnešní den.
      ☺♥

      Vymazat

Tímto Ti moc děkuji za návštěvu a čtení tohoto blogu! ♥ Můj blog můžeš sledovat i na další sociálních sítích, jako je  FBInstagram , kde jsem také aktivní. V případě jakéhokoli dotazu mě neváhej kontaktovat na e-mailu: eriuchytilova@gmail.com . Ještě jednou Ti děkuji a přeji krásný a pohodový den!

#Shopping2024 XIII.

  AHOJ HOLKY,  hezký začátek, nového pracovního týdne přeji, zároveň a moc tě vítám u nákupů.  Začnu tedy narozeninovým dárkem pro DM., kter...